Sony MEX-BT3600U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MEX-BT3600U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

peterkessen 03-11-2009
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Gebruik de radio nu met een USB harddisk van 80 Gig geladen met een hele berg MP3's en ben hier heel tevreden mee.
Enige minpunt aan de radio is de microfoon, en zijn hoge ruis/bijgeluid-gevoeligheid.
Doordat de radio in mijn auto naast de uitblaasopeningen van de luchtverversing/airco zitten is de gesprekskwaliteit ronduit slecht te noemen. De verstaanbaarheid van de beller is prima, maar ik ben niet te verstaan. Uitzetten van de ventilatie helpt een beetje maar niet veel. Ik heb al elk niveau van de mike (hoog/laag en alle volumes geprobeerd) maar niets helpt. Ik mis echt het gebruik van mijn trouwe Nokia setje met die mooie zwanenhalsmicrofoon. en raad iedereen aan bij aankoop van een dergelijk product de mogelijkheid van een externe microfoon als voorwaarde te stellen. Van mij had dus die AUX ingang eraf gemogen en had daar een microfoonaanluiting mogen zitten. Sony, als je meeleest ?????

ChantalHoogendorp 17-05-2009
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Aanrader, waarom omdat de prijs nu lekker laag is en de opties op deze radio volledig zijn. Bij andere merken ontbreekt er nog wel eens 1.

Geluidskwaliteit, prima als je tenminste een stel goede boxen in je auto hebt en bijpassende draad natuurlijk. Met standaard boxen is het echter beter niet te luid af te spelen of de X-plod functie te gebruiken, maar je kan hem bijna volledig open zetten als je zelf nieuwe boxen inbouw die wel geschikt zijn voor geluidsgeweld.

Ook is de telefoon inkomend en uitgaand goed te verstaan.

Mogelijkheden te over, enige min punt is de telefoonboek (contact lijst) die je niet kan doorbladeren, maar de rest van de functies zijn prima in orde. USB stick werkte meteen, Telefoon(s) was binnen 2 minuten helemaal gereed, Streaming BT Audio werkt perfect met mijn Nokia & Samsung telefoon.

De knoppen moet je gewoon ff leren te gebruiken maar het gebruiksgemak kon wel wat hoger, vooral als je rijd en je toch iemand moet bellen is het toch een beetje geklunel om de VOICE DAIL in te schakelen, misschien dat een simple aan en uit knop iets beter was geweest dan wat er nu is vandaar ook een 7, want alle andere functies zijn perfect te gebruiken.

Vormgeving, tja dat is ieder zijn smaak, ik vind hem best mooi maar niet zo geweldig dat ik zeg van WOUW wat een radio, jammer alleen dat de kleuren niet te verwissellen zijn, rood had bv beter bij mijn auto gepast.

Degelijkheid, tot nu toe geen enkel probleem ondervonden, zelfs niet nadat het frontje enkele keren is gevallen, en het al een paar keer van auto is gewisseld voor testing e.d.

Overall een 8,5 waard. Als Sony nu ook nog telefoonboek functie had gemaakt dan was het een perfecte radio geweest voor het geld.

Wout123 03-04-2009
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Op het eerst oog een prima radio. Mijn telefoon wordt prima herkend, de USB werkte goed. De bluetooth connectie naar een Nokia 6233i werkte vlekkeloos. Muziekstreaming werkte ook vanaf een PDA, maar niet vanaf de telefoon. De telefoon heb ik alleen als telefoon kunnen koppelen. Het handsfree bellen werkt goed, de telefoon moet wel voice dial ondersteunen, omdat de radio het telefoonboek niet kan weergeven.
Het probleem met deze radio is echter dat hij niet de instellingen wil onthouden. Na een paar uur (niet meteen) is de radio volledig gereset, zodat je alle zenders, alle geluidsvoorkeuren en koppeling met je telefoon kunt herinstellen. En nee, ik heb hem niet verkeerd aangesloten, bijv. met het andere aansluitschema was de radio de settings meteen kwijt. De oude Sony-radio werkte vlekkeloos en de huidige Alpine werken wel vlekkeloos. Na 3x keer reparatie en een nieuw moederbord heb ik gelukkig van de zaak mijn geld teruggevraagd en teruggekregen en een Alpine gekocht.
Vanwege deze resetproblemen scoor ik de radio slecht op gebruiksgemak en degelijkheid. Anders zou ik hier goede cijfers voor geven, omdat ook het loskliksysteem er betrouwbaar uit ziet.

King gerard 20-02-2009
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Deze sony een maand in bezit,en ik ben zeer tevreden.
Vooral de mogelijkheid om via mijn MP3 speler of USB stick muziek van een zeer goede kwaliteit te beluisteren, met een prima scroll systeem. Bluetooth werkt uitstekend en ook de kwaliteit is dik voor mekaar.
Een minpuntje is wel(al eerder gereviewed) dat je de telefoon moet gebruiken om zelf een telefoonnummer in te geven,alleen het laatste nummer is aut.te bellen.

CAP-Team 26-01-2009
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Ik heb deze autoradio nu sinds vorige week zaterdag. Hij bevalt me erg goed, vooral de mogelijk voor het afspelen vanaf USB stick is erg handig.
Verder is de geluidskwaliteit beter dan de oude autoradio.

Erg complete radio met erg veel mogelijkheden.

Mr JG 28-12-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Gekocht vanwege de wens naar een ingebouwde handsfree set. Volgens de recenties op kieskeurig een goed werkend apparaat. Ik heb dezelfde ervaring. Handsfree telefoneren werkt perfect. Ik ben goed te verstaan zonder vervorming of echo. Geluidskwaliteit is prima, een hele verbetering, lijkt wel of ik nieuwe speakers heb. MP3 spelen vanaf usb stick, 8gb, werkt ook perfect.
Kortom nog geen negatieve ervaringen. Prima radio voor weinig geld.
De verlichting van de knoppen is inderdaad fel maar ik stoor me hier persoonlijk niet genoeg aan om dit aan te passen. Absoluut een aanrader!

asterinex 23-12-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Voor deze prijs vind je niets beters !

USB, AUX IN, BLUETOOTH....

this baby has it all.

Handsfree installatie van mobiele telefoon gaat van een fluitje van een cent. Mijn mobiel werd meteen herkend. Mijn mobiel herkende de radio ook meteen.
Gesprekskwaliteit door de boxen prima. Aan de andere kant was ik ook goed verstaanbaar.

Enige minpuntje : Geen telefoonboek in de autoradio. Je moet dus het nummer in je mobiel opzoeken.
Ik heb het opgelost met spraakherkenning. Maar dat werkt niet altijd heel goed.

Kortom : perfecte radio op telefoonboek na.

Niet twijfelen !

jurrst 26-11-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

super toestel had eerst een bt2500 maar dat geluid viel me erg tegen dus ik dacht koop er een met pre outs dan kan ik m'n versterkers weer aanluiten dat is dus eigenlijk niet nodig!!!!! top geluid

Laurent1300 24-10-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Heb radio enige dagen gekocht en met de grootste reden bluetooth.
Heb deze geplaatst in mercedes Vito camionet.
Jammer ben ik niet goed verstaanbaar aan de andere kant en moet zelf mijn telefoon ter hand nemen om dit heuvel te verhelpen of moet ik zeer luid praten om er iets van te maken.
Moest ik herdoen zou niet meer doen.
ZOU ER EXTERNE MICRO KUNNEN GEPLAATST WORDEN ?
Radio is ok en goed uitgenomen dat wit licht achter de knop veel te fel en niet regelbaar.

Annely 11-10-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Eerste dag in bezit en bijna helemaal goed. Ik kocht hem om handsfree te kunnen bellen en dat kan prima, behalve het telefoonboek! Een telefoonnummer opzoeken en gaan bellen moet je via je gsm doen. Ik denk dat Sony even vergeten is dat je al een bekeuring krijgt met een mobiele telefoon in de hand, of je nu belt of niet. Dus dit is een echte MISSER.

frits bugatti 03-10-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Ik kocht de MEX-BT3600U omdat het mij de uitkomst leek te zijn in mijn Classic Range Rover, ik hoef dan maar 1 apparaat in te bouwen die ook direct als carkit dient.
De telefoon, een Nokia 6110 Navigator, werkt inderdaad prima met dit apparaat, tenminste als je alleen telefoneert, als je de navigatie wilt gaan gebruiken, dient zich een probleem aan n.l. door de bleutooth wordt al het geluid uitgeschakeld van de telefoon, maar wordt niet allemaal gestreamed naar de Sony, met andere woorden: geen gesproken navigatie meer.
Dat is een enorme domper!! Na heel lang zoeken en heen en weer bellen van de ene helpdesk naar de andere, was de uitkomst: Zoek het maar uit, het kan niet!!

Over het geluid, en de bediening ben ik overigens zeer te spreken.
Het ledje achter de volumeregelaar is veel te fel en niet te dempen, het verblindt in het donker, ik leg er dan iets overheen, dat zou anders moeten.

P.K. 24-09-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Nou, ik breng 'm weer terug! Ik kan echt niet wennen aan het feit dat je alleen maar het laatst gekozen nummer kan oproepen vanaf de unit en dat felle witte lampje achter de volumeknop ben ik ook flauw!
Waarom niet de mogelijkheid een paar voorkeuzenummers te programmeren o.i.d? Wel een goed geluid!

Twix2008 22-08-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Heb de MEX-BT3600U gekocht omdat ik een mogelijkheid wilde om handsfree te bellen zonder haedset. Deze mogelijkheid heeft de MEX-BT2500 ook, maar die heeft geen USB. Dus nog even gewacht en daar was de MEX-BT3600U.

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, je kan alles aansluiten wat je wilt. Ik wilde ook een losse DAB-walkman kunnen aansluiten op een mini-jack en dat heeft de MEX-BT3500U ook aan boord. Het geluid is prima, vooral het laag blijft mooi strak.

PLUS:
- Alles kunnen aansluiten en afspelen: AUX, Bluetooth, USB, handfree bellen, MP3/WMA/AAC cd's.
- Prima geluid.

MIN:
- De knopverlichting is veel te fel. Er is een DIM functie, maar dat werkt alleen op de display en die is nog niet eens het felst. Vooral de verlichting achter de draaiknop doet bij donker pijn aan je ogen. Is ook niet in te stellen of aan te sturen met de autoverlichting. Mijn vorige Philips radio had dat wel. Echt een misser.

- Maximaal 128 mappen via USB. Mijn LaCie harddisk van 320 GB kan er wel meer kwijt, maar kan ze niet afspelen omdat ze domweg niet gelezen kunnen worden. Elke cd heeft een eigen map op de harddisk en dan heb je er al gauw meer dan die 128. Ook een misser.

- Als tijdens het afspelen van USB wordt gebeld dan wordt daarna de harde schijf niet meer gelezen door de USB aansluiting. De radio moet dan geheel uit, het front verwijderd en de USB eruit worden gehaald. Een bug?

dsgs 14-08-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Deze autoradio nu enkele dagen in bezit, ben zeer tevreden, geluid is goed, Bluetooth werkt goed (ook streamen van audio van mijn HTC 620) usb werkt goed incl quick browser..
kleine nadelen die ik tot dusver tegengekomen ben zijn het niet zien van nummer informatie als je audio streamt via bluetooth, en de quick browser werkt niet via bluetooth streamen (wel op usb).

H V 20-07-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

heb deze radio gekocht na goede ervaaring met het vorige model zonder usb
en omdat we een tweede auto hebben een radio nodig hadden
vind het een goede radio
geluid is zeer goed
handsfree bellen werkt goed met de nokia n95
geen problemen goed verstaan baar
usb werkt ook goed met een memory stick
ben er dus weer goed tervreden over.
en net als met het vorige model zeker geen spijt van
voor zijn prijs zeker geen mis koop
gewoon een uitstekende radio met goede mogelijkheden

Fendermeer 16-07-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Was op zoek naar een auto radio welke minimaal mp3 kon afspelen, verder lang getwijfeld of ik een radio zou nemen met bluetooth functie, gezien dit toch weer een stuk hogere kosten met zich mee bracht. Idee was een headset kopen bij mijn telefoon is toch een stuk goedkoper en waarschijnlijk qua verstaanbaarheid ook een stuk beter. Aan de andere kant, als je niet continue de head set op hebt en je wordt plots gebeld dan moet je toch weer wat handelingen verrichten eer je de headset op je hoofd hebt. In het geval van telefoneren via je radio is het een druk op de knop en je neemt de telefoon op. Dit gaf voor mij dan ook de doorslag. Na wat rond kijken vond ik deze Sony MEX BT3400U welke qua aansluitingen rijk was uitgerust met o.a. een USB en AUX aanluiting aan de voorkant. Tevens was er de mogelijkheid om CD/MP3 en WMA bestanden af te spelen via de CD speler. De blauwe toetsenverlichting past prima bij mijn overige dashboardverlichting (kleur is dus niet in te stellen).

De vergelijkbare radio's van pioneer met bluetooth zien er qua design mooier uit, hebben een externe microfoon (beter verstaanbaar), multi color display maar zijn duurder in aanschaf en missen een USB aansluiting aan de voorzijde.

Dus uiteindelijk besloten om voor deze sony te gaan. Tot op heden geen spijt. Aansluiten was een fluitje van een cent (via de DIN aansluiting), wel even controleren dat je de constante stroom en de niet constante stroom (via contactslot) correct aansluit. Er zijn namelijk een aantal automerken waar deze voedingen omgedraait zitten, wat kan betekenen dat je iedere keer je geheugen kwijt raakt (zenders kwijt etc...) Omdraaien is erg eenvoudig omdat bij de meegeleverde DIN aansluiting deze twee voedingen makkelijk zijn te ontkoppelen en om te draaien.
Tezamen met de verkorte handleiding is de radio in korte tijd in te stellen, ook de bleutooth verbinding met je telefoon. Als je de telefoon op automatisch verbinden zet dan vind de radio, elke keer als je in de auto stapt, binnen enkele seconden je telefoon.

Over de verstaanbaarheid heb ik tot op heden geen klachten gehad. Een ieder gaf aan dat ik goed te verstaan was (e.e.a. zal natuurlijk wel afhangen van het omgevingsgeluid).

Wat overbodig is is de afstandsbediening, gezien deze niet aan het stuur te monteren is. Je kan net zo handig alles instellen direct op de radio. Het enige wat ik kan bedenken is dat de kinderen op de achterbank het wel leuk vinden als er een kinder cd in de radio zit zodat ze zelf hun liedjes kunnen uitzoeken.

Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over de kwaliteit en functionaliteit van deze radio.

Polonia 12-07-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Een heel degelijk radio van YNOS ( Oorspronkelijk zijn ze ook begonnen me radios) Geluid is echt goed zelfs via de gewone speakers. Subwoofer op aangesloten ( Hifonics) werkt echt goed.Met Bluetooth heb ik ook geen problemen.
Vrienden zeggen dat ze met redelijk goed verstaan niet anders dan gewoon via de mobiel ( geen echo enzo ) alleen ik versta de andere soms ( 1 op de 10 gesprekken) wat slecht. Vergeet parrot hands free set en al de andere, voor deze geld krijg je een goed product . owja bestel gewoon online werkt goed en is altijd goedkoper want waarom zou je meer betalen voor hetzelfde.

Do Widzenia

cubaneight 08-07-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Ik heb de Sony MEX-BT3600 twee weken geleden aangeschaft en zojuist weer teruggebracht. Wat mij aansprak aan de autoradio was de combinatie van USB aansluiting voor het beluisteren van podcasts en bluetooth zodat een geplande aanschaf van een carkit meteen overbodig was. De USB aansluiting werkt heel goed en ik heb mezelf betrapt op 'het rijden en zappen' met de afstandbediending in mijn rechterhand. Voor wat het waard is in een auto en bij het beluisteren van MP3s is de kwaliteit van het geluid zeer goed. De bas is niet zo bonkerig en het geluid komt harmonieuzer uit de speaker dan bij de fabrieksradio. Het is daarom zo jammer dat ik tijdens het bellen zeer slecht te verstaan ben. Spelen met de microfoon gain heeft niet mogen baten. Volgens de ontvangers klonk het of ik op de microfoon zat. Dat kan komen omdat de microfoon zich achter het frontje bevindt, waarbij het frontje de microfoon geheel afdekt. Ik heb daarom besloten alles weer terug te brengen en te zoeken naar een radio met bluetooth, USB aansluiting en een externe microfoon. Dat beperkt trouwens de keuze behoorlijk, vooral als je niet veel meer wilt bijleggen bij deze Sony autoradio. Wat dat betreft krijg je heel veel opties voor de prijs.

Hansalot 04-07-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Gekocht via internet ,binnen 2 dagen in huis.
Mooie degelijke radio, geluid is prima bediening is duidelijk, is wel handig tijdens het rijden.

Telefoneren via bluetooth gaat prima, klinkt allemaal duidelijk, de andere kant hoort jou wat minder vind ik persoonlijk.
Dit komt denk ik dat het microfoontje achter het frontje zit en ook nog eens aan de rechter kant.( Radio voor de engelse markt? )

Muziek streamen via mijn mobiel ( nokia N81 ) gaat perfect, geen vertaging geen kwaliteits verlies en in stereo ( afhankelijk van je mobiel )

Energy52 30-06-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Een paar weken geleden gekocht via internet, wat een aardig wat scheelt zoals gewoonlijk! :o)
Alles doet het goed, ook met de subwoofer. Alleen heb alles op laag staan. De radio heeft al een zeer harde bass van zichzelf. Achterruit bijna eruit getrild, bij de eerste keer aandoen! :o) Het geluid via het bluetooth handsfree bellen is zeer goed. Ik kan de ander zeer goed verstaan en de ander kan mij ook zeer goed verstaan. Ook bij hogere snelheden! :o) Hij auto mute als je de telefoon opneemt. Ik gebruik hem met een Nokia E65 deze is mono, dus ook het bluetooth music streaming is dan ook mono! Binnenkort haal ik weer een nieuwe telefoon en dan ga ik daarop letten. Maar is 1 woord een goede koop!

Erik Brouns 18-06-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Radio werkt super. Na wat zoeken heb ik mijn Nokia E51 via Bluetooth nu aangesloten. Telefoonnummer zoeken doe ik via de telefoon (radio ondersteunt dat niet) waarna de radio meteen overneemt. Volume is goed in te stellen tijdens bellen. Alleen als er veel omgevingsgeluiden zijn ben ik moeilijk verstaanbaar.
USB: werkt zeer goed. Maak albums aan op je USB-stick en je kunt moeiteloos scrollen door de lijst en nummers opzoeken.
Ook bij het afspelen van een CD is de zoekfunctie zeer goed te gebruiken.

J Witter 16-06-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Heb hem nu een paar weken, prima apparaat, alles doet het prima bij mij. Makkelijk te pairen met mijn Sony Erickson 810i, goed geluid via de boxen geenecho zowel niet in de auto als de ontvanger van mij telefoontje.

Ik heb deze usb gebruikt en die werd in één keer gevonden. Sharkoon Flexi-Drive EC2 4 GB

Hans van Nooij 09-06-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Mooi uiterlijk, afstandsbediening vind ik wat overdreven, maak dan iets wat je aan het stuur kan klemmen.
Geluid: Prima, quia instellingen en kwaliteit versterker.
Het hoorbare ligt natuurlijk voor 90% aan de luidsprekers.
Bluetooth: Prima werkend, goed verstaanbaar.
USB: Kies de goed stick en gebruike geen oude. Voor 7 euro heb je tegenwoordeig een 1GB dus waar praat je over. Werkt prima.
Aux nog niet geprobeerd maar met USB, Radio, MP3 en de CD's niet echt behoefte aan.
Prijs kwaliteit : Prima. Duidelijke instructie, plug en play (als je moderne DIN aansluiting in de auto hebt.
De webwinkel leverde ook heel netjes communicerend en volgens afspraak. Vriendelijke klantenservice !
Degelijkhied beoordeel ik nog niet na een paar dagen.

Conclusie: Zeer tevreden !

Raymond D 02-06-2008
Geschreven voor: Sony MEX-BT3600U

Heb deze radio afgelopen vrijdag aangeschaft en ben er op zich aardig tevreden over. Had hiervoor een wat goedkopere en was niet tevreden over de FM-ontvangst in mijn Volvo. Na deze radio aangesloten te hebben was dit probleem in ieder geval over. Geluid is verbazingwekkend goed, heb mijn bestelling voor een versterker set direct geannuleerd (wel weer jammer dat ik de 3x rca nu niet meer nodig heb). De bluetooth werkt prima, ik ben wel goed vestaanbaar maar het geluid schijnt erg vervormd te klinken. Het geluid van de andere kant is gewoon goed, alsof je de telefoon aan het hoofd hebt. USB werkt bij mij niet, hij zegt USBnot support. Mogelijk dat een ander usbkaartje wel werkt maar voordat ik die koop probeer ik er eerst even een te lenen van iemand. Met de voorinstellingen voor de equalizer kan ik me prima redden, heb hem meestal op XPLOD staan. Wat ik wel jammer vind is dat de muziek via bluetooth een beetje dof wordt weergegeven, het klinkt gewoon anders dan via mp3-cd